021 - 66632000
رابین ابزار | فروشگاه اینترنتی ابزارآلات صنعتی و ساختمانی ایران

رابین ابزار | فروشگاه اینترنتی ابزارآلات صنعتی و ساختمانی ایران

جستجوی پیشرفته

خرید مینی فرز رونیکس (Ronix Mini Angle Grinder) | لیست قیمت مینی فرز رونیکس

مینی فرز رونیکس

استارت پروژه های کاری گوناگون، مستلزم  وجود ابزار آلات بسیاری است، ابزارآلاتی که علاوه بر منحصر به فرد بودن، از تکنولوژی پیشرفته ای بهره ببرند. مینی فرز رونیکس نمونه بارزی از این ابزار آلات است، بر اساس یک جمع بندی کلی، مینی فرز رونیکس سازه ای است که از دو بخش کلی تشکیل شده است که شامل دستگاه برش و میز ثابت می باشد.
بر اساس نوع مینی فرز، کنترل آن به وسیله رایانه یا سیستم های دستی انجام می شود، در واقع فرز عضوی از محصول است که بر روی میز ثابت منسجم شده و سپس بر روی یک تیغه چرخان جایگذاری می شود، هنگامی که این تیغه شروع به چرخش کند، فرز می تواند برش هایی را بر روی سنگ، چوب و غیره ایجاد کند.
از آنجایی که محیط های کاری می توانند دارای محدودیت متراژ باشند، استفاده از دستگاه فرز کوچک یا مینی فرز رونیکس بیش از پیش رواج پیدا کرده است.
این سازه ها با سرعت دورانی بالغ بر 11000 دور در دقیقه، می توانند موانع بسیاری را از سر راه خود بردارند، که این مزیت در فرز های کوچک و بزرگ یکسان است‌.
اما ویژگی های این دو دستگاه همیشه با هم یکسان نیست، بلکه علاوه بر ظاهر و ابعاد، تفاوت های شاخص دیگری نیز در آنها یافت می شود، به طور مثال فرز های بزرگ می توانند به دو صورت عمودی و افقی فعالیت کنند، اما فعالیت مینی فرز در حالت عمودی محدود می شود.
لازم به ذکر است که وجود محور شفت در سازه مینی فرز به عنوان یک مزیت عنوان می شود، چرا که وجود این عضو علاوه بر بالا بردن کارایی سازه، سبب سهولت کنترل آن گشته است.
 

خرید مینی فرز رونیکس

افزایش پروژه های صنعتی و غیر صنعتی،  سبب بالا رفتن درخواست متقاضیان به منظور خرید انواع ابزار آلات شده است که مینی فرز رونیکس نیز از این قاعده مستثنی نیست.
این سازه علاوه بر داشتن کلیه کارایی های دستگاه بزرگ تر، مزیت هایی همچون اندازه کوچک، وزن اندک و کنترل آسان را به ارمغان آورده است به همین سبب عمده کارفرمایان نسبت به خرید مینی فرز رونیکس تمایل نشان می دهند.
ناگفته نماند که برند تولیدی رونیکس تاثیر مثبتی را بر آمار خرید مینی فرز رونیکس داشته است، چرا نه این سازنده با ساخت اقلام با کیفیت، توجه همگان را به سوی خود جلب کرده است.
یکی از مهم ترین دغدغه های متقاضیان در هنگام خرید،‌ یافتن فروشنده ای قابل اطمینان است که بتواند دو مشخصه کیفیت و قیمت مناسب را برایشان به ارمغان آورد، فروشگاه‌ بزرگ رابین ابزار، مثالی واضح در این عرصه است.
این فروشنده با تثبیت نام خود به عنوان یکی از بزرگترین عرضه کنندگان ابزار آلات صنعتی، توانسته است سیل عظیمی از مخاطبان را به سمت خود جذب کند.
برای خرید مینی فرز رونیکس می توانید از طریق مراجعه به وبسایت های مربوطه و ارتباط با مشاورین، سفارش خود را ثبت کرده و در اولین فرصت آن را دریافت کنید.

 

خرید مینی فرز رونیکس
 

قیمت مینی فرز رونیکس

مشخصات فنی کالا همیشه اولین معیاری بوده که بر روی کاهش یا افزایش قیمت آن نقش داشته است، چرا که این مشخصات در نهایت میزان کارایی دستگاه را مشخص می کنند، واضح است که هر چه کارایی دستگاه مد نظرتان بیشتر باشد، بهایی که برای آن در نظر گرفته می شود بیشتر خواهد بود.
قیمت مینی فرز رونیکس معمولا از دستگاه اصلی و بزرگ آن کمتر است چرا که معیار هایی همچون ابعاد، وزن و محدودیت ها می توانند به طور مستقیم بر نوسان قیمت ها موثر واقع شوند.
فارغ از معیار های کلی، نکاتی مانند قیمت تجهیزات اولیه و نوسان بازار های ارزی می تواند سبب بی ثباتی این بازار شود، به همین خاطر درج معیار دقیقی تحت عنوان قیمت مینی فرز رونیکس عملکرد ماهرانه ای نیست‌.
با این وجود خرید از فروشگاهی مطمئن می تواند تا حدودی در کاهش قیمت ها تاثیر گذار باشد، مجموعه‌ بزرگ رابین ابزار همواره در تلاش است تا محصولات خود را با منصفانه ترین قیمت ها روانه بازار کند.
 

انواع مینی فرز رونیکس بر اساس منبع تغذیه

مینی فرز رونیکس بر اساس منبع تغذیه ای که در آن به کار رفته است، به سه دسته ی کلی تقسیم بندی می شود، این تقسیم بندی عبارت است از:

  1. مینی فرز برقی
  2. مینی فرز شارژی
  3. مینی فرز بادی

 

مینی فرز برقی رونیکس

همانطور که از نام این سازه مشخص است، این دستگاه برای کارکرد باید به طور مستقیم به منبع برق متصل شود، این سازه دارای مزایا و معایب به خصوصی است که تنها در این نوع مینی فرز یافت می شود.
مینی فرز های برقی می توانند تا ساعت ها کار کنند، وزن اندکی دارند و در مقایسه با محصولات مشابه ارزان تر هستند، اما وجود سیم سیار و منبع برق می تواند مشکلاتی را به همراه داشته باشد، چرا که ممکن است کارگران به پریز برق دسترسی نداشته باشند یا خرابی سیم سیار سبب بروز خطراتی شود.
 

مینی فرز شارژی رونیکس

بر خلاف آنچه که در مورد مینی فرز برقی ذکر شد،‌ این نوع مینی فرز نیازی به پریز برق جداگانه ندارد چرا که منبع تغذیه آن باتری است.
این مزیت سبب می شود استفاده از این دستگاه در پروژه هایی که نیازمند انعطاف پذیری بالایی هستند بیش از پیش رواج پیدا کند‌.
اما این نمونه نیز مانند نمونه قبلی، دارای محدودیت هایی است، چرا که ممکن است میزان انرژی ذخیره شده در باتری نتواند تا مدت زمان زیادی کارکرد سازه را تضمین کند، علاوه بر آن وزن بالای مینی فرز شارژی در مقایسه با مینی فرز برقی یک مشخصه منفی تلقی می شود.
اما جای نگرانی نیست، چرا که بسیاری از این سازه ها دارای شارژر هایی هستند که می‌ توانند در کمتر از نیم ساعت میزان انرژی از دست رفته دستگاه را به آن برگردانند.
 

مینی فرز بادی

این مینی فرز در مقایسه با دو نمونه قبلی دارای طراحی منحصر به فرد تری است، چرا که برای کارکرد نیازی به باتری یا موتور الکتریکی ندارد‌.
مینی فرز بادی با اتصال به یک واحد کمپرسور هوا و کنترل از طریق تابع فشار هوا، می تواند عملکرد یکسانی را به نسبت دیگر مینی فرز ها ارائه دهد.
اگر چه مینی فرز بادی دارای وزن و قیمت اندکی است، اما میزان قدرت آن در قیاس با سایر مینی فرز ها محدود تر است.
 

انواع مینی فرز رونیکس بر اساس ابعاد و اشکال

دسته بندی کلی این سازه در این نقطه به پایان نمی رسد، بلکه مینی فرز رونیکس از لحاظ ابعاد و شکل ظاهری به چهار دسته گوناگون تقسیم می شود، این دسته بندی عبارت است از:

  • فرز دیمر دار
  • فرز دسته بلند
  • فرز 115 میلی متر
  • فرز دسته بلند دیمردار

 

انواع مینی فرز بر اساس دیسک

دیسک مینی فرز یکی از مهم ترین اجزای آن است، به طوری که هر گونه تغییرات در جنس، ابعاد، ضخامت، طراحی و غیره می تواند کاربرد سازه را به کلی تغییر دهد.
انواع مینی فرز از لحاظ نوع دیسک عبارت است از:

  • دیسک سنگ زنی
  • دیسک برش
  • دیسک سنگ زنی منعطف
  • دیسک سیمی
  • دیسک الماسه
  • دیسک سنگ زنی اکسید آلومینیوم
  • دیسک فلپ
  • صفحه سمباده

 

قیمت مینی فرز رونیکس

 

کاربرد مینی فرز رونیکس

استفاده از مینی فرز رونیکس می تواند 5 کاربرد اصلی داشته باشد، این کاربرد ها عبارت است از:

  • تیز کردن
  • ترمیم کردن
  • پولیش
  • ماسه زنی
  • برش

 

مشخصات فنی مینی فرز رونیکس

مشخصات فنی دستگاه مهمترین معیاری است که باید در هنگام خرید به آنها توجه کنید چرا که میزان کاربرد و سازگاری دستگاه با نیاز های شما به این نکات بستگی دارد.
مهم ترین مشخصه های یک مینی فرز عبارت است از:

  • اندازه صفحه فرز
  • میزان سرعت
  • قدرت موتور

 
اندازه صفحه فرز

صفحه یا دیسک فرز به سبب اهمیتی که دارد در ابعاد مختلفی تولید و عرضه می شود، رایج ترین ابعاد این دیسک ها شامل اندازه هایی مانند 5، 11/5 و 15/2 هستند.
وجود این قطعه از آنجایی اهمیت دارد که می تواند چگونگی برش خوردن قطعات را تعیین کند، دیسک های بزرگتر برای فعالیت هایی مناسب تر هستند که برش های بزرگ و عمیقی را می طلبند، در غیر این صورت دیسک هایی با ابعاد 11/5 می تواند پاسخگوی بسیاری از نیاز ها باشد.
 

میزان سرعت

مینی فرز های رونیکس بر خلاف ظاهر کوچک شان میزان سرعت فوق العاده ای را پشتیبانی می کنند، به طوری که حداقل مقدار گردش دیسک این دستگاه ها از 5000 دور در دقیقه شروع شده و تا 10000 دور ادامه پیدا می کند.
توجه به مقدار دوان دستگاه نکنه مهمی است چرا که مشخصه هایی مانند زمان و کیفیت بر اساس این دوران مشخص می شود.
لازم به ذکر است مقدار سرعت مینی فرز ها بر اساس فعالیتی که انجام می دهید قابل تنظیم می باشد.
 

قدرت موتور

قدرت موتور یک دستگاه توانایی آن را برای برش انواع اقلام در دسترس به رخ میکشد، فعالیت های صنعتی سنگین، مستلزم وجود مینی فرزی هستند که علاوه بر داشتن قدرت بالا، و مقدار دوران مناسب، اندازه دیسک بزرگی داشته باشد.
مقدار توان مناسب برای انجام فعالیت های خانگی 600 تا 750 وات، و برای فعالیت های صنعتی 550 تا 1300 وات می باشد.
 

 

ویژگی های مینی فرز رونیکس

دستگاه هایی که تحت عنوان مینی فرز های با کیفیت به بازار عرضه می شوند، باید دارای ویژگی های بخصوصی باشند، بخشی از این ویژگی ها عبارت است از:

  • قطعات با کیفیت
  • موتور قوی و با کیفیت
  • گیربکس صنعتی
  • داشتن سیستم قفل کن
  • بلبرینگ های ضد غبار
  • داشتن طراحی ارگونومیک
  • جذب لرزش در زمان فعالیت
  • داشتن سیستم گردش هوای داخلی
  • داشتن سرعت متغیر برای اعمال تنظیمات دستی

 

لیست قیمت مینی فرز رونیکس

 

طرز استفاده از مینی فرز رونیکس

در زمان متصل شدن صفحه فرز، از بررسی مشخصات نقش بسته بر روی آن غافل نشوید، مشخصه PRM باید در هر دو نقطه صفحه فرز و دستگاه یکسان باشد، اگر تعادل میان این دو معیار ایجاد نشود احتمال جابجایی و خرابی دستگاه وجود دارد.
لازم به ذکر است که در هنگام برش اقلام گوناگون از جمله سنگ، فلز، چوب و غیره باید از دیسک بخصوص آن فعالیت استفاده کنید چرا که هر دیسک برای استفاده بخصوصی طراحی شده است.
پس از انجام اقدامات اولیه، باید مینی فرز را در زاویه مناسب قرار دهید، برای آغاز فعالیت ساب زدن باید از قسمت مسطح صفحه کمک بگیرید، سعی کنید زاویه ای قریب بر 20 الی 30 درجه را بین دستگاه و پروژه حفظ کنید.
فردی که این عملیات را انجام می دهد باید از هر دو دست خود بهره ببرد، به طوری که دست غیر تخصصی بر روی دسته جانبی، و دست تخصصی بر روی بدنه دستگاه منسجم شود.
اعمال سرعت اندک و حرکات موج وار رفت و برگشتی از ملزومات اجرای این طرح می باشد، فشاری که دستگاه بر اقلام مشخص شده وارد می کند برای عملیات برش دهی کافیست، بنابراین تا جایی که امکان دارد از اعمال فشار اضافه بر روی دستگاه‌ پرهیز کنید.
پس از رعایت تمامی نکات ذکر شده می توانید دستگاه را در حالت 90 درجه قرار داده و سپس آن را روشن کنید.
 

نکات ایمنی استفاده از مینی فرز رونیکس

مینی فرز ها در هنگام کارکرد، سرعت بسیار زیادی دارند و دقت بالایی را می طلبند، از این رو اعمال هرگونه سهل انگاری در استفاده از آن می تواند سبب بروز آسیب هایی شود، به همین منظور رعایت نکات ایمنی این سازه جزو ضروریات است.
نکات ایمنی استفاده از مینی فرز رونیکس عبارت است از:

  1. مطالعه دفترچه راهنما
  2. استفاده از کفش، عینک و دستکش مخصوص
  3. نگه داشتن هر دو دسته در هنگام کار

 

فرز آهنگری | فرز مینیاتوری | اور فرز نجاری | مینی فرز | فرز چند کاره | فرز خرطومی | فرز رونیکس

نمایش بیشتر